3 metoder til hurtigt at stresse af

Stress er desværre noget, der fylder meget i vores hverdag. Noget som i den grad bør tages alvorligt, inden konsekvenserne bliver alt for store. Hvis du er bange for at have stress, gælder det om at skride til handling, inden det er for sent. Læs med her nu og få tre metoder til, hvordan du kan stresse af.

Gå en tur lang tur i skoven

Skoven kan noget særligt. Sådan er det bare. Skoven er især the place to go to, hvis du gerne vil koble hovedet lidt fra og stresse af. En skov er typisk fyldt med ro og nærvær. Og det er lige præcis de to ting, der er med til at fjerne stress fra dit sind.

Hvis du ikke bor i nærheden af en skov, så kan du med fordel sætte dig i bilen og køre efter. Alternativt kan du cykle ud til den nærmeste skov. Som du nok ved, så har motion også en afstressende effekt på dig.

Få samme effekt langs vandet

Der er også noget særligt afstressende ved at gå tur langs vandet. Derfor er det også noget du bør overveje, hvis du føler, at dit sind er ekstra presset for siden. Find den nærmeste sø eller strand og gå en god lang tur. Det hjælper!

Rid på hesteryg langs vandet

Er du så privilegeret at have en hest? I så fald kan du med fordel hoppe på den og gå en tur langs vandet – lidt i forlængelse af ovenstående. At sidde på en hesteryg alt imens hesten stille og roligt bevæger sig frem ad – det kan altså noget.

På hesteryg går tiden i stå. Det har flere udtalt. Og de har ret. Når du sidder på hesten, skal du ikke koncentrere dig om andet end at holde balancen. Ellers kan du koble hjernen helt fra, hvilket er ganske sundt en gang i mellem. Du kan læse mere om afstresning på hesteryg i artiklen fra Stiften.dk.

For at gøre turen så komfortabel som mulig for hesten, anbefales det, at du benytter et godt sadelunderlag. Du kan finde bud på gode sadelunderlag ved at klikke her.

Meditér når du føler dig stresset

Meditation er en glimrende metode at gøre brug af, hvis du gerne vil stresse af psykisk. Du behøver typisk ikke at meditere mere end 10 minutter ad gangen for at stresse af. Derudover kan du meditere stort set, hvor som helst. Det vil sige, at du kan gøre det på vej hjem i toget, ude på terrassen eller måske ude i skoven på en bænk. Mulighederne er mange. Sikkert og vidst er, at meditation er en glimrende metode til at stresse af.