5 forslag til mindre af stress

Er du bange for at blive ramt af stress? Vil du gerne forebygge? Savner du noget inspiration til, hvordan du kan slappe mere af og koble fra, når du ikke arbejder? Hvis et eller flere af spørgsmålene ”rammer” dig, så brug de næste par minutter på at læse med.

Her giver vi dig nemlig fem forslag til, hvordan du reducerer dit niveau af stress. Mange af forslagene kan implementeres med det samme uden, at du behøver at gøre noget nævneværdigt. Så der er ingen undskyldninger for ikke at tage action allerede i dag.

Gå en tur i skoven

Det kan lyde super banalt, men effekten kan være kæmpe stor. En gåtur i skoven kan i mange tilfælde være nok til at reducere niveauet af stress med mange procent. Gåturen behøver ikke være mere end små 30 minutter. På den tid vil din krop og vigtigst af alt dit hoved koble fra. Derudover vil gåturen udløse endorfiner, hvilket gør dig gladere og vil give dig en følelse af mere overskud og energi.

Få en ansigtsbehandling

Hvis du er klar til at ofre lidt penge på mindre stress, så kan en ansigtsbehandling anbefales. Fordelen ved en ansigtsbehandling er, at den får dig til at slappe af. Og netop det at slappe oprigtigt af, det er noget af det vigtigste i forhold til stressreduktion.

En anden fordel ved en ansigtsbehandling er, at det er rart – ganske enkelt. Det er meget behageligt at lukke øjnene og få behandlet sit ansigt af en professionel. Især hvis behandlingen indeholder en ansigtsmassage.

Book en ansigtsbehandling her.

Tag på spaophold

Hvis du vil tage den skridtet videre end en ansigtsbehandling, så skal du tage på et spaophold. Gerne i weekend. På den måde skal du ikke koncentrere dig om andet end at slappe af i en hel weekend. Det vil virkelig få dig ned i tempo og genopladet dine batterier.

For ekstra effekt kan det anbefales at bestille et par behandlinger. For eksempel en ansigtsbehandling og en full body massage.

Optimer på din kost

I nogle tilfælde kan stress faktisk opstå, fordi du giver din krop det forkerte ”brændstof”. Derfor giver det også god mening at tænke lidt over, hvad du spiser. Er du i tvivl om, hvordan du finder ud af om din kost er god eller dårlig, så anbefaler vi, at du snakker med en diætist. En diætist kan effektivt hjælpe dig med at optimere på din kost, så risikoen for stress minimeres.

Pas din søvn

Sidst men ikke mindst skal du passe din søvn. Det kan ikke understreges nok, hvor vigtig søvnen er for dit ve og vel. En dårlig søvnkvalitet vil betyde en højere risiko for at blive ramt af stress. Forsøg så vidt muligt at få 7-8 timers søvn. Hvis du dyrker meget motion, så er 8 timer et minimum. Vil du gerne vide, hvordan din søvn bliver bedre, så kan du blive klogere på www.sleepzone.dk.