Få den rigtige personprofil til jobbet
At finde den rigtige kandidat til et job handler om mere end blot de umiddelbare evner og kvalifikationer. Disse er ganske rigtigt vigtige, men et om muligt endnu vigtigere element er, at personen har den rette personlige profil. Der findes mange typer sammensætninger af personprofiler, og vil man finde den, der passer mest nøjagtigt til et givent job, kan det virke som en næsten uoverskuelig opgave. Endnu mere uoverskueligt bliver det, når man også har andre vigtige arbejdsopgaver at håndtere. Der findes dog redskaber, der kan gøre det lettere at finde det rette match og på samme tid opretholde fokus i virksomheden.
Professionel personvurdering
At have en tredjepart med kundskaber indenfor personvurdering af profiler kan være en hjælpende hånd når det gælder om at sortere i mulighederne og træffe de rette valg i at finde den bedst mulige kandidat til jobbet. Det kan måske virke som et stort skridt at involvere yderligere parter i processen om nye ansættelser, men fordelen er, at det hele sker i tæt samarbejde og med forståelse og respekt for den enkelte virksomhed.
Sådan foregår det – trygt og respektfuldt samarbejde:
-
Tæt samarbejde og forståelse for den enkelte forretning er nøgleord i professionel personvurdering
-
Kvalificeret sparring med rod i erhvervslivet ligger til grund for rekrutteringerne
-
Fra start til slut lægges der vægt på at gøre rekrutteringer til en værdiskabende proces
Med hjælp til ansættelsesprocessen kan virksomhedsejeren eller den forretningsdrivende fokusere på de opgaver, der betyder noget – den såkaldte kerneforretning. Imens kan processer som ansættelse af den rette type person gøres af andet professionelt folk. På den måde bliver intet overladt til tilfældigheder.
Du kan få den rigtige personprofil til jobbet ved fremtidigt at investere i den rette professionelle hjælp. Finder man emnet om personprofiler- og vurderinger interessant og relevant, er der nemlig gode muligheder for at finde mere information indenfor professionel personvurdering.