Ud af hovedet og ned i kroppen

Mange kender følelsen af, at tankerne kører derudaf. Der er tusinde ting, der skal ordnes, og det skal alt sammen gerne nås inden for ganske kort tid. Oveni alt dette ved vi også alle, at det er vigtigt at passe på kroppen. Så når dagens andre opgaver er overståede, bliver en løbetur lige presset ind i det i forvejen pressede program. Denne måde er dog ikke optimal at leve på, for det skaber en ubalance mellem krop og psyke.

Mærk din krop

Terapi som massage er en mulig måde at koble af på samtidig med, at du gør noget godt for din krop. Med massage, får du nemlig en mulighed for at skabe en forbindelse mellem din psyke og din krop. Det kan være med til at mindske stress i din dagligdag.

For at hele oplevelsen skal blive god og ikke føre til mere stress, er det selvfølgelig vigtigt at vælge en lokal massør. Så hvis du eksempelvis bor i Silkeborg ikke skal bruge timevis på landevejen for at nå frem til din massør.

Træk vejret!

Det lyder banalt. Men når du er stresset, og tankerne kører rundt i hovedet, har du en tendens til at glemme at trække vejret ordentligt. Der er derfor vigtigt at have fokus på en god vejrtrækning. Heldigvis kan du træne din vejrtrækning ved at have fokus på den gennem dagen. Det kan du gøre ved at give dig selv fem minutter, hvor du fokuserer på at trække vejret dybt ned i lungerne og puste det langsomt ud. På den måde træner du musklerne, du bruger under vejrtrækningen. Desuden kan dyb indånding lette mange bekymringer samtidig med, at det forhøjede iltindhold i blodet får din hjerne til at arbejde mere optimalt.

Ved at give din krop fokus kan du altså få et bedre overskud, så du kan klare ugens opgaver.