Sådan bliver du fit og sommerklar – Følg disse 2 træningsmetoder

Foråret står for døren, solen er begyndt at vise sin varme glød på himlen, træerne spirer og de grønne toner kan anes i landskabet. Sammen med den første duft af forår kommer også den dårlige samvittighed over ikke at have brug nok timer i træningscenteret. Sommer kommer jo som altid efter forår og med sommer kommer strand og bar overkrop. Men som altid, har det kedelige løbebånd ikke trukket i dig og uoverskuelige fitnessmaskiner i det klassiske fitnesscenter er ikke blevet slidt på af dig. Du står derfor nu med alt for kort tid til at blive sommerklar.

Men frygt ej, vi er her for at hjælpe dig – hjælpe dig hurtigt og ikke mindst sjovt hen imod, de varme tider og solbadning. Vi præsentere dig her i artiklen for 2 træningsmetoder som du kan bruge enkeltstående eller for et endnu hurtigere og bedre resultat i kombination med hinanden. Fælles for træningsmetoderne er, at de er yderst effektive og giver dig mulighed for i tide, at rette op på din fitness inden sommer.

Den traditionelle: Træning på romaskine

Først vil vi slå et slag for romaskinen. Det er en gammel traditionel disciplin, der har været udøvet over hele verden, så langt tilbage som der har været både der kunne sejle på vand. I en naturlig forlængelse dette har man opfundet romaskinen, da man fandt ud af at roning giver muskler og det giver god kondition. Derfor har man trænet på mange forskellige typer af romaskiner op i gennem tiden. I dag fås romaskiner i mange forskellige varianter og modeller og ikke mindst prisklasser. Det er en hamrende effektiv træningsmetode og skal derfor helt klart med på vores list over metoder til at få dig sommer klar på i en fart. Du kan træne utroligt alsidigt på en romaskine og det bliver dermed aldrig det samme. Du behøver ikke nødvendigvis at melde dig ind i et træningscenter for at starte op med træning på en romaskine, du kan købe en til hjemmet og træne der hjemme. Hvis du er interesseret i dette kan du se et udvalg af de bedste modeller på markedet hos http://find-romaskine.dk  

Den tekniske: Klassisk olympisk vægtløftning

Klassisk vægtløftning er en af de træningsmetoder der på bedst vis kan øge din styrke og muskelmasse. Det er samtidigt en disciplin der kræver meget lidt udstyr såfremt du starter i en af de meget gode vægtløfterklubber vi har her hjemme i Danmark. Det eneste du behøver er et par vægløftningssko. Dem er der mange forskellige modeller af på markedet og du kan få et godt og hurtigt overblik over vægtløftersko på denne side.

Du kan både træne de olympiske løft, som er clean & jerk og snatch. Det er meget tekniske øvelser og for at blive god til dem, er skal du også træne traditionelle øvelser som squats både for og bag. Du skal træne skulderpres øvelser og mange andre assisterende styrkeøvelser. Kort og godt så for styrket muskulaturen i kroppen og du kommer til at blive fit og sommerklar. Især hvis du kombinere de to træningsformer med hinanden. Så kom i gang og bliv klar til sommeren – det er lige om lidt!