Sådan kan kropsterapi hjælpe mod stress, depression og kriseforløb

Stress kan overtage alt i hverdagen. Ifølge Stressforeningen oplever hver tiende dansker symptomer på alvorlig stress hver dag. Stress kan komme til syne ved, at du har svært ved at sove – du kan dårligt koncentrere dig, og det værste af alt; det virker umuligt at se en løsning på. En af de ting, der kan sende din krop i den rigtige retning, er kropsterapi. Kropsterapi er en blanding af forskellige behandlinger, som kan få din krop tilbage på sporet og gøre dig mere tilpas. Behandlingerne er f.eks.:

  • Zoneterapi
  • Massage
  • Åndedrætsøvelser
  • Samtaleterapi

Der er ingen opskrift på at løse stress, depression og livskriser, men en god start er at få kroppen i balance. Det kan også være, at det handler om at frigøre sig af dårlige adfærdsmønstre. Uanset, er det nogle redskaber, som kan give mental medvind.

Personlige forløb til unikke kroppe

Fordi der ingen opskrift er, gælder det om at finde den kropsterapi, som passer bedst til dig. Det starter med en snak. Snakken bliver så til et forløb, som er tilrettelagt dig og det, som du har brug for. Et vigtigt og godt redskab er, at man ikke symptombehandler stressen. For de stopper først, når stressen er væk.

I stedet handler det om at finde ud af, hvad der stresser dig. Roden af det, der tynger dig. Derfor er snakken vigtig. Det betyder, at man kan sammensætte et forløb, som går til angreb på roden af netop dit stress. Vi er alle unikke. Kropsterapi kan ikke nødvendigvis fjerne roden af det, der tynger dig. Om det er stress, depression eller krise. Men det kan give dig frihed og livsglæden tilbage.

Forløbet drejer sig om 6 gange kropsterapi. Der vil inden hver gang være en samtale, som kan give behandlingen en retning. Vejen mod velvære er tit kortere, end det lader til.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *